A hagyományokat követve, a 2024/25-ös tanévre is elkészült az iskola falinaptára. A diákjaink, munkatársaink rajzaival, festményeivel, fényképeivel illusztrált kiadvány az energia, a mesterséges intelligencia és az űrkutatás témájával foglalkozik. Oldalunkon minden hónapban megmutatjuk az elkészült alkotásokat.
A Kovács Erzsébet és Lantai Linda által szerkesztett naptárhoz Horányi Gábor főigazgató írt előszót:
“Vajon megérthető-e a világ? Megértheti-e az ember önmagát, ha egyszer az agya, mellyel érteni szeretne, maga is része a megértendő dolgok halmazának? Tévúton jár, aki a megértést pusztán valami külső dolog értelmezéseként, és a fantáziát pedig valami belső dolog kivetüléseként képzeli el. A legteljesebb megértéshez – már ha lehet ilyen egyáltalán – a leggazdagabb fantáziára van szükség. Idei naptárunkban azt mutatjuk be, hogyan hat a tudomány a fantáziára és a fantázia a tudományra. Vagy ha úgy tetszik, azt mutatjuk be, hogy merre visz minket az emberlétünket alapvetően meghatározó kíváncsiságunk, hogyan alakítjuk a jövőnket, mit teszünk, mit tehetünk azért, hogy legyen jövőnk. Nem kérdés, hogy ez egy meglehetősen fontos kérdés. Mi, akik már kipróbáltuk a létezést, ne vegyük el ezt a lehetőséget a jövő generációitól. És ehhez összefogás kell. Mutassunk példát!”
A címlapon található kollázs Baranyi Borbála Auróra (Iránytű osztály),
Dömény Máté Darien (Kikötő osztály), Héber Áron Samu (Hámszá osztály), Németh Emma Hedvig (Menóra osztály) és Tóth Janka Bori (Kert osztály) munkája.
A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01
Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány
Megvalósítási helyszín: Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola
Támogató: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, az NKFI Alapból megvalósuló projekt, Nemzeti Innovációs Ügynökség Nonprofit Zrt
One thought on “Iskolai falinaptár a Lauder MIT Diáklaborról”
Comments are closed.