MIT mond erről a tudomány?

Október 31-én 16 kutatócsoportban vágott bele a kilencedikes ÁHÁVÁ évfolyam a science projekt megvalósításába. A Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklabor idén először csatlakozott az innovatív oktatási kezdeményezéshez.

Az első foglalkozáson, a bevezető információkat követően, a fő kutatási témát sorsolás útján kapták meg a csoportok. Az energia, az űrkutatás és a mesterséges intelligencia témakörében több mint 20 gondolatébresztő állomást alakítottunk ki a MIT-ben. Ezek megismerését követően minden csapat megfogalmazott egy kérdést, melynek mentén a diákok hozzákezdenek egy-egy tudományos terület feltárásához.

November 6-án estig beérkeztek a kutatási tervek a csapatoktól, másnap, november 7-én találkoztunk ismét, ekkor szaktanári mentoraik és a Lauder MIT Diáklabor csapatának támagatásával hozzákezdtek a gimnazisták a kutatáshoz, az irodalmazáshoz, a kísérletek, felmérések, prezentációk összeállításához.

Kutatócsoportok és kutatási témák:

  1. Cila – ChatGPT? (MESTERSÉGES INTELLIGENCIA)
  2. Cápák – A tenger, mint energiaforrás? (ENERGIA)
  3. Csárcsászárság – Hogy lehet zöldebb az AI? (MESTERSÉGES INTELLIGENCIA)
  4. Diesel for the win!!! – Magamnak termelem? (MESTERSÉGES INTELLIGENCIA, ENERGIA)
  5. Emet – Az AI ötlete távolról sem újdonság, kik, mikor és miért gondoltak rá előttünk? (MESTERSÉGES INTELLIGENCIA)
  6. Energy – Mit ad nekünk a környezetünk? – a természetben rejlő energia (ENERGIA)
  7. Kutató lányok – Veszélyes e az emberekre a mesterséges intelligencia? (MESTERSÉGES INTELLIGENCIA)
  8. Mars kutatók – Tudjuk-e kolonizálni a Marsot? Miért lenne ez előnyös számunkra? (ŰRKUTATÁS)
  9. Mesterséges Intelligencia Kutatók – Mi az a mesterséges intelligencia? (MESTERSÉGES INTELLIGENCIA)
  10. Mici hadserege – Mi volt az ősrobbanás előtt? (ŰRKUTATÁS)
  11. MI csoport – Milyen módon van jelen az MI a mindennapjainkban? (MESTERSÉGES INTELLIGENCIA)
  12. Nukleális csoport – Mennyire veszélyes a nukleáris energia? (ENERGIA)
  13. Űrkutatók – Milyen kapcsolata van a Holdnak az emberekkel/élővilággal (állat, növény)? (ŰRKUTATÁS)
  14. ŰrTermelők – Mit együnk az űrben? (ŰRKUTATÁS)
  15. Sötét Horizont Kutatócsoport – Mi az a fekete lyuk és mi a jelentősége számunkra? (ŰRKUTATÁS)
  16. Wasistdas – Nap és szélenergia a mindennapjainkban? (ENERGIA)

Weboldalunkon folyamatosan követjük a kutatómunka lépéseit.


Szaktanárok: Dávid Anett, Farkas Adél, Pausch Piroska és Szabó Anna

Lauder MIT Diáklabor: Biljarszki Dániel, Ordasi András és Paszternák András


A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01

Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány

Megvalósítási helyszín: Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola

Támogató: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, az NKFI Alapból megvalósuló projekt, Nemzeti Innovációs Ügynökség Nonprofit Zrt.