A 2020/21-es tanév első, pedagógusoknak szóló foglalkozását augusztus 25-én, kedden a Lauder Javne Iskola tanárainak tartottuk a Csodák Palotájában. A projektalapú oktatás módszereit, lehetőségeit és kihívásait játékos formában tanulmányoztuk a tudományos élményközpont attrakcióit felhasználva. A hatórás, intenzív műhelyfoglalkozást Paszternák András, a Csodák Palotája tudománykommunikációs vezetője, a Lauder iskola STEAM-programkoordinátora állította össze.
A résztvevők a jégtörő feladatok után az elméleti alapokkal ismerkedtek, a projektmunka gyakorlati oldalait a Richter Gedeon laborban kísérletezés közben és egy űrbázis építése során vitatták meg. A délután folyamán Papp Zsolt tudományos oktatásszervezési vezetőnk látványos kísérlet bemutatójára is hivatalos volt a Varga Péter gimnáziumi igazgató által vezetett csapat. Szóba került a projektek kommunikációjának kérdésköre is. Zárásként a tanév során megvalósítandó “rendhagyó” iskolai feladatokkal kapcsolatos észrevételeket vitatták meg a jelenlévők.
A nap során Horányi Gábor, a Lauder főigazgatója is ellátogatott a Csopába. A tervek szerint a tanév során számos területen együttműködünk majd az oktatási intézménnyel.
(Fénykép: Tamás Péter) – a bejegyzés eredetileg a Csodák Palotája blogján jelent meg