miniMIT 2024/25 – Óvodások a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborban

miniMIT 2024/25 – Óvodások a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborban

A Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklabor a 2023/24-es tanévben kezdte meg működését. Az első időszakban a MIT létrejöttét lehetővé tevő pályázat által megkövetelt kreditpontok teljesítésére fókuszáltunk, így elsősorban külső csoportok vettek részt programjainkon. Iskolánk pedagógusaitól folyamatosan érzékeltük az igényt arra, hogy a „mi” diákjaink is részesüljenek az innovatív műhelyfoglalkozásokból. 2024/25-re azt a célt tűztük ki, hogy a Diáklabor oktatási intézményünk szerves részévé váljon. Ennek érdekében, a tanévre ráhangoló napok során, szakmai vezetőnk előadást tartott az eddig elért eredményekről, a lehetőségekről.

A beszámolót követően Merényi Szonja óvodavezető, munkatársaival azonnal felkereste a MIT-et, a rövid bejárás során megbeszéltük, hogy az óvodai csoportok keddenként látogatnak majd el a laborba.   

Az ötlettől a megvalósításig

A tanév indulásával az első ovis csoportok is megérkeztek a Diáklaborba. A gyerekek életkori sajátosságaihoz igazodó workshopok 9 órakor kezdődtek, kb. 40-45 percig tartottak. A műhelyfoglalkozásokat a MIT szakmai vezetője, Paszternák András koordinálta. A bevezetőt követően egy-egy témát dolgozunk fel, a lezárás után nem maradhat el a tematikus matricaajándék sem. Az oktatási tartalom során nagyban támaszkodunk az „Anya, akkor Te is kémikus vagy?  – Kémcső Jenő és Spatula Sára az óvodákban projekt, valamint a Csodák Palotája óvodásokat célzó Csopa Batyu programjának gyakorlati tapasztalataira. A feldolgozott témák:

A havi rendszerességgel visszatérő csoportok, a foglalkozásokba aktívan bevonódó óvodapedagógusok visszajelzései megerősítik, hogy volt értelme elindítani a miniMIT programot. A Diáklabor meglévő infrastruktúrájára, eszközeire építve tudományos élményeket tudunk nyújtani a legfiatalabb laudereseknek.

A miniMIT sikerén felbuzdulva, tapasztalatait felhasználva indult el szakmai partnerünk, a Csodák Palotája tudományos élményközpont STEAM-bérletének ovis kínálata.

Köszönet a lelkes ovisoknak és óvodapedagógusoknak a közös tanulásért!


Diáklaborunkat és a KETER kupolát a Selye János Diáklaborhálózat kiépítése pályázat nyertes projektjének köszönhetően alakítottuk ki:

A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01

Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány

Megvalósítási helyszín: Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola

Támogató: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, az NKFI Alapból megvalósuló projekt, Nemzeti Innovációs Ügynökség Nonprofit Zrt.