LAMA: A cserebogaraktól a neurális hálókig… – mesterséges intelligencia workshop Botos Csabával
mesterséges intelligencia, LAMA, gépi tanulás, AI, online műhelyfoglalkozás,
mesterséges intelligencia, LAMA, gépi tanulás, AI, online műhelyfoglalkozás,
Igazán pörgős napunk volt tegnap a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborban. A délelőtti Mozaik Napos foglalkozások és az INNOlab “gőzös” programja mellett, a fizika szakkörösök Dávid Anett vezetésével az űrszemét nyomába eredtek. Az ŰRKUKA tartalmának tudományos vizsgálata mellett az űreszközökkel ismerkedtek a fiatalok. Az interaktív foglalkozás során az egyes altémák fizikai mélységeit is megismerhették a résztvevők.
A Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklabor azzal a céllal hozta létre a למה/LAMA – LAuder Multiverse Academy nemzetközi kutatócsoportot, hogy a hazai tudományos ismeretek mellett, a külföldi szakmai műhelyekben folyó kutatómunkát is közelebb hozza a diákokhoz.MIÉRT? – Változó világunkban folyamatosan kérdésekkel szembesülünk. A héber למה (ejtsd lámá, jelentése miért) kérdőszó fogja össze azt a kezdeményezést, mely segíthet válaszokat találnunk a jövővel kapcsolatos felvetésekre az energia, a mesterséges intelligencia és az űrkutatás területén. Projektindító műhelyfoglalkozás-sorozatunk házigazdája Botos Csaba, akivel a mesterséges intelligencia tudományát fedezzük fel. Szakértőnkről: Csabi a
Az INNOlab – Diák Innovátorok Klubjának második találkozóján, október 12-én Molnár László fizikatanár volt a vendégünk, akivel a gőzgépek nyomába eredtünk. A görögök első próbálkozásaitól indulva vettük górcső alá a fejlesztéseket, egy-egy korszak innovációit. A működő modellekkel színesített prezentáció nagy sikert aratott a klubtagok körében. A tudománytörténeti kalandozás során számos kérdést vitattak meg a résztvevők. Hétköznapi, háztartási példákat is gyűjtöttünk a bemutatott eszközökhöz kapcsolódóan. A másfél órás, korokon átívelő tudományos utazás magával ragadta a résztvevőket. Zárásként a Stirling-motor működésével ismerkedtünk
Október 12-én rendezték meg a gimnáziumi tagozaton a hagyomános MOZAIK NAPOT, amelyen a tanárok és a szülők köréből jelentkezők rendhagyó tanítási órákat tartanak a diákoknak. A Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklabor három foglalkozással színesítette a programkínálatott. Az első sávban Dávid Anett és Szarvas Ildikó az Űrszemét című interaktív STEAM-órán a világűrben keletkező hulladék nyomába eredt. A Föld körül keringő űreszközök mellett az űrkuka tartalmának elemzése sem maradt el. Az érdeklődők számba vették, hogy a mindennapjainkban mi mindent köszönhetünk az