LEGO film projekt – János vitéz feldolgozása

Összeállította: Laufer Péter Bevezető A hosszabb terjedelmű klasszikusok elolvasása extra motivációt igényelhet a diákok részéről, az érdeklődés fenntartását segítheti egy a belső motivációt is felkeltő feladat elkészítése, melynek látható eredménye van. A projekt során a diákok egy-két perc hosszúságú rövidfilmeket készítenek Petőfi Sándor: János vitéz című elbeszélő költeménye alapján. A felvételek elkészítéséhez LEGO, vagy hasonló típusú játékokat használnak fel, a videókat stop motion technika segítségével rögzítik.  Előkészítés Az osztály létszámától függően 3 vagy maximum 4 fős csoportokat hozunk létre. Kiválasztásra

Tovább a teljes cikkre »

Ritmusgyakorlatok végtagfüggetlenítésekkel

Összeállította: Szekeres Ferenc Online alkalmazással a tantermi dobolásért! Az alapkoncepció az, hogy egyfajta dobolást utánozva vizsgáljunk meg egyszerű ritmusokat külön-külön, majd egyben. Ehhez a https://musiclab.chromeexperiments.com/Rhythm/ szörnyecskéit hívom segítségül. Először az osztályt három részre osztom (kb. 7 fő/csoport), és minden csoport kap egy színt. A pirosak lábbal dobbantanak, a kékek bal kézzel a padra csapnak, a sárgák pedig jobb kézzel csettintenek (ha nem tudnak, akkor egy tollal vagy ceruzával koppantanak az asztalon). A csoportok lépésenként csatlakoznak, miközben az alkalmazás körbe-körbe játssza

Tovább a teljes cikkre »

Egg drop

Edited by Suzie Noe Subject: Science Language level: B2 The children were put in pairs and given the task to design a safe means of dropping an egg from the first floor without the egg cracking. They had to explain their methods and work together. It was exciting to see the results and discuss the reasons behind the failures and those that were successful. Photo credit: Chelsey. (2019, March 13). Stem for kids: Egg Drop Project. Buggy and Buddy. https://buggyandbuddy.com/stem-kids-egg-drop-project/ 

Tovább a teljes cikkre »

Golden Ticket

Edited by Suzie Noe Subject: Language Arts Language level: B2 The children were asked to make their own chocolate, some made it from scratch, others melted and reshaped the chocolate. They designed their wrappers, named their chocolates and wrote the ingredients on the wrapper as well. One of the children was secretly chosen to place the golden ticket in one of the chocolates they were making. The lucky child to find the golden ticket was awarded more chocolate and a

Tovább a teljes cikkre »

1 46 47 48 49 50 69