Összeállította: Szekeres Ferenc
A Tetrace egy létező, megvásárolható gyorsasági-logikai játék, amely azonban viszonylag egyszerűen elkészíthető, és akár teljes osztállyal egyszerre is játszható. Rugalmas gondolkodásra, kitartó próbálkozásra, kombinálásra lesz szükség.
Mindenkinek egy-egy teljes készletre van szüksége (lásd melléklet).
Ahogyan a mellékletben is látható, egy 6×6-os táblán zajlik a játék, ahova a játék elkezdése előtt fel kell helyezni a 7 fekete kört. Ezek meghatározása 7 dobókockával történik, a dobókockákon pedig betűk és számok kombinációjából álló koordináták láthatók, dobni kell velük, és mindenki az adott mezőkre helyezi fel a fekete köröket mint akadályokat.
A dobókockákon a következő mezők találhatók (de el is hagyható a dobókocka az alábbi mezők tetszőleges kombinációjának megadásával – soronként/dobókockánként 1 koordinátára van szükség):
– B4 C3 C4 D3 D4 E3
– A5 A5 B6 E1 F2 F2
– A2 A3 B1 B2 B3 C2
– A4 B5 C5 C6 D6 F6
– A1 C1 D1 D2 E2 F3
– A6 A6 A6 F1 F1 F1
– D5 E4 E5 E6 F4 F5
Miután az összes akadály felkerült, mindenki egyszerre próbálja lefedni az üresen maradt mezőket az 1, 2, 3 és 4 mezőnyi méretű színes síkidomokkal. A síkidomok tetszőlegesen forgathatók, meg is tükrözhetők, de minden részük kizárólag üres mezőre kerülhet, és a játéktérről nem lóghatnak le. Alapvetően versenyről van szó, így aki elsőként helyezi le az összes színes formát, ezzel lefedve az üresen maradt mezőket, megnyeri a játékot. Ugyanakkor, mivel osztályszinten sokan játszhatnak, nem feltétlenül szerencsés egyetlen nyertest hirdetni, így megtehetjük, hogy aki elsőnek végez, keressen újabb megoldásokat, vagy egyszerűen új pályát alakítunk ki a gyorsak számára új akadályelrendezésekkel, és így mindenki a saját tempójában tudja ezeket a feladványokat megoldani.