Tetrace

Tetrace

Összeállította: Szekeres Ferenc

A Tetrace egy létező, megvásárolható gyorsasági-logikai játék, amely azonban viszonylag egyszerűen elkészíthető, és akár teljes osztállyal egyszerre is játszható. Rugalmas gondolkodásra, kitartó próbálkozásra, kombinálásra lesz szükség.

Mindenkinek egy-egy teljes készletre van szüksége (lásd melléklet).

Ahogyan a mellékletben is látható, egy 6×6-os táblán zajlik a játék, ahova a játék elkezdése előtt fel kell helyezni a 7 fekete kört. Ezek meghatározása 7 dobókockával történik, a dobókockákon pedig betűk és számok kombinációjából álló koordináták láthatók, dobni kell velük, és mindenki az adott mezőkre helyezi fel a fekete köröket mint akadályokat.

A dobókockákon a következő mezők találhatók (de el is hagyható a dobókocka az alábbi mezők tetszőleges kombinációjának megadásával – soronként/dobókockánként 1 koordinátára van szükség):

–          B4      C3       C4       D3      D4      E3

–          A5      A5       B6       E1       F2       F2

–          A2      A3       B1       B2       B3       C2

–          A4      B5       C5       C6       D6      F6

–          A1      C1       D1      D2      E2       F3

–          A6      A6       A6      F1       F1       F1

–          D5      E4       E5       E6       F4       F5

Miután az összes akadály felkerült, mindenki egyszerre próbálja lefedni az üresen maradt mezőket az 1, 2, 3 és 4 mezőnyi méretű színes síkidomokkal. A síkidomok tetszőlegesen forgathatók, meg is tükrözhetők, de minden részük kizárólag üres mezőre kerülhet, és a játéktérről nem lóghatnak le. Alapvetően versenyről van szó, így aki elsőként helyezi le az összes színes formát, ezzel lefedve az üresen maradt mezőket, megnyeri a játékot. Ugyanakkor, mivel osztályszinten sokan játszhatnak, nem feltétlenül szerencsés egyetlen nyertest hirdetni, így megtehetjük, hogy aki elsőnek végez, keressen újabb megoldásokat, vagy egyszerűen új pályát alakítunk ki a gyorsak számára új akadályelrendezésekkel, és így mindenki a saját tempójában tudja ezeket a feladványokat megoldani.