Összeállította: Laufer Péter
A kiskamasz, kamasz korosztály számára sokszor nagy stresszel jár, ha ki kell állniuk társaik elé szerepelni, ennek az oldására alkalmanként rögzíteni szoktuk a párbeszédeket, előadások hanganyagát, képanyagát az angolórán. Ezúttal videókat készítettünk.
Az óra során a tanulók a modális igék (must, have to, need to…) használatát tanulták, gyakorolták. Az egyik tankönyvi feladat videóanyagában hétköznapi konfliktusok helyes és helytelen megoldását mutatták be “szakértők”, például reklamáltak egy szállodában. A diákok ehhez kapcsolódóan kaptak feladatot. Iskolai, tanórai helyzetek helyes és helytelen megoldását kell bemutatniuk, például órai étkezés, haladék kérése a tanártól a beadandó leadására stb.
Első lépésként ismertettem a tanulókkal a feladatot, ezt követően párokra osztottam őket, majd minden páros véletlenszerűen kapott egy témát, amit fel kellett dolgoznia. Mielőtt a tanulók elhagyták volna a tantermet, hogy forgassanak, el kellett készíteniük egy tervet, mondhatni forgatókönyvet, ami alapján el fogják készíteni a munkáikat. Amikor ezek a munkák jóváhagyásra kerültek, kezdetét vette a kisvideók leforgatása. A kész munkákat a Google Classroomba töltötték fel a tanulók, majd ezúttal közösen megtekintettük őket, és visszajelzést adtunk. Aki nem szerette volna megtekinteni a saját kisfilmjét, kimehetett a teremből a sajátja vetítése alatt.
Ez, és az ehhez hasonló feladatok számos pozitívumot hordoznak magukban. A diákok aktívan és lelkesen vesznek részt a munkában, a feladat jellege önmagában is motiváló. A tanulók mélyebben megértették, hogyan használják az újonnan tanult nyelvi eszközöket. A videókészítési folyamaton keresztül a tanulók bemutatták kreativitásukat. A csoportos munka lehetővé tette a diákok számára, hogy hatékonyan együttműködjenek, megosszák ötleteiket, és kommunikáljanak társaikkal. Végül levettük a bemutató által okozott stresszt.
(Borítókép: AI)