Series Analysis projekt

Series Analysis projekt

Összeállította: Lévay Zsuzsa

Ötlet és Célok

A haladó nyelvi szinten álló tanulóknak (C1-) sokszor az jelent gondot, hogy a megszokott hétköznapi szókincs helyett kifinomultabban, szakszókincset használva fejezze ki magát, amennyiben a helyzet/feladat ezt megkívánja. Szeretnek jó sorozatokat nézni, de ha meg akarjuk órán beszélni, csak néhány általános jelző és sablon mondat jut eszükbe. Ezen segít a Series Analysis projekt, mely részeként az aktív szókincsfejlesztés mellet a kifinomult kifejezőkészséget is igyekeztünk fejleszteni.

Több lépéses folyamat végén jutunk el a projekt végeredményéhez, egy előadáshoz, essay-hez, vagy kisfilmhez, mely több szempont szerint elemez egy a tanulók által egyénileg kiválasztott sorozatot (azonos stílusú filmeket).

Javasolt életkor: 15-

Nyelvi szint: C1

Menete

 A projekt elején szakszókincset, és elemzés elméletet vettünk, sok videót néztünk a témában, megbeszéltük a lehetséges szempontokat. 

Második lépésként egy táblázatba gyűjtötték azokat az egyszerű megfigyeléseiket, melyek a sorozat elemzés alapját adják majd. Ilyenek például a szereplők, a helyszínek, a történet, az eseménynek üteme, stb. Ezen táblázatok közül néhányat mellékletben megosztottam.

Harmadik lépésben olyan művészi fogásokat/technikákat figyeltek meg és jegyzeteltek ki, melyek az ő sorozatuk szempontjából valamiért kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Itt gondoltunk a kamera szögekre, megvilágításra, színekre, zenére, személyiségfejlődésre, stb. Innen is van példának egy-két táblázat a mellékletek között.

A projekt zárása a már fent említettek valamelyike volt, melyet a csoport előtt kellett bemutatni, felolvasni. Egy videó linkjét itt megosztom, valamint egy esszét, mely két munka bekerült az iskolai projektbemutatóba is év végén.

A menetrend és a határidők mellett egy „útmutató” (Guide) is segítette a gyerekek munkáját, ezek lejjebb láthatók.

Értékelés

A tanulók előre megadott szempontok alapján kaptak egyéni értékelést írásban.

Melléklet 1. – Követelmények, segédlet

Melléklet 2. – Táblázatok az elemzés szempontjaival – második lépés (Killing Eve – A gyerek munkája)

Melléklet 3. – Második lépés (The Queen’s Gambit, B gyerek munkája)

Melléklet 4. –Második lépés (Legend of Aang, C gyerek munkája)

Melléklet 5. – Artistic Devices: Harmadik lépés (Cinema du Look, D gyerek munkája)

Melléklet 6. – Artistic devices: Harmadik lépés (The Queen’s Gambit-B gyerek munkája)

Melléklet 7. – Záró munka (Legend of Aang, C gyerek munkája)

Melléklet 8. – Záró munka (The Queen’s Gambit, B gyerek munkája)

Melléklet 9. – Értékelések (B, C, D gyerekek)