Multivátor #61: “Végre értem, hogyan működnek a gőzgépek!” – a 7. z-sek tudományos élménynapja

Multivátor #61: “Végre értem, hogyan működnek a gőzgépek!” – a 7. z-sek tudományos élménynapja

A címbeli idézet az Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium egyik diákjától származik, aki ezzel a felkiáltással távozott Molnár László fizikatanár kísérletekkel és működő modellekkel színesített műhelyfoglalkozásáról.

Március 4-én az oktatási intézmény harmadik csoportja töltött nálunk három órát, az osztályt Szabó Katalin Éva és Szilágyi Petra tanárnők kísérték el a “Legyetek Ti is MULTIVÁTOROK!” tudományos élménynapra.

Az első két sáv másik workshopját munkatársunk, Biljarszki Dániel tartotta. Vele a Nemzetközi Űrállomáson teljesítettek küldetéseket a fiatalok VR-szemüvegek segítségével. Lehetőség nyílt a távirányítható és a rajzoló robotkarok kipróbálására is.

A közösségi golyópályaépítést szakmai vezetőnk, Paszternák András koordinálta. A fizikaórákon megszerzett ismereteket a gyakorlatban próbálták ki a tanulók. A csapatmunkával elkészült útvonalat digitális elemekkel tettük még izgalmasabbá.

A MULTIVÁTOR-oklevelek mellé mindenki választhatott egy mókás, tudományos matricát. A csapat kérésére zárásként egy rövid iskolatúrára indultunk.


A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01

Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány

Megvalósítási helyszín: Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola

Támogató: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, az NKFI Alapból megvalósuló projekt, Nemzeti Innovációs Ügynökség Nonprofit Zrt.