Multivátor #64: Mesterséges intelligencia a görbült térben – az Európa 2000 Gimnázium tizedikesei a Diáklaborban

Multivátor #64: Mesterséges intelligencia a görbült térben – az Európa 2000 Gimnázium tizedikesei a Diáklaborban

Március 13-án az Európa 2000 Gimnázium tizedikesei érkeztek a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborba tanáraik, Csiki-Faludi Andrea és Merényi Márta kíséretében.

A tudományos élménynap első két sávjában Palotai András informatikai szakember a mesterséges intelligencia térnyeréséről, előnyeiről és kihívásairól értekezett a diákokkal, Hordós Boldizsár művésztanár pedig a görbült terek tudományát hozta közelebb a fiatalokhoz. Míg az előbbi műhelyfoglalkozáson a mindennapi tapasztalatok és várakozások kerültek a középpontba, az utóbbin az elméleti bevezetőt követően az alkotásé volt a főszerep. Az AI-val kapcsolatban szóba került a továbbtanulás kérdése, az MI munkaerőpiacra gyakorolt hatása. A görbült tereknél a geometriai, matematikai, csillagászati vonatkozásokat is érintettük.

A harmadik órtában közösségi kihívás várta a gimiseket, a korábban fizikából szerzett ismereteket hasznosíthatta az osztály egy golyópálya megtervezése és megépítése során. A szakmai vezetőnk, Paszternák András által kordinált feladat során elkészült útvonalat digitális elemekkel tettük még izgalmasabbá.

Zárásként átadtuk a MULTIVÁTOR-okleveleket, mindenki választhatott egy mókás, tudományos matricát.


A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01

Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány

Megvalósítási helyszín: Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola

Támogató: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, az NKFI Alapból megvalósuló projekt, Nemzeti Innovációs Ügynökség Nonprofit Zrt.