Szülinap az űrben – bevetésen a Meta Quest VR szemüvegek

A Lauder Javne Iskola 34. születésnapján kezdtük el használni a Meta Quest VR szemüvegeket a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborban. Hagyomány, hogy ezen a napon küldetéses játék keretében versengenek egymással az osztályok. A Kozmonauta feladat során – melyet a TECH-csapat iránymutatása alapján Szarvas Ildikó és Paszternák András koordinált -, más iskolák diákjait hozták el a lauderesek az élménytérbe, ahol a modern eszközök segítségével a nemzetközi űrállomást fedezhették fel vendégeink. Az újdonság nagy sikert aratott a MIT-be betérő elemisek, középtagozatosok,

Tovább a teljes cikkre »

Pedagógiai Fórum: Beszámoló a Lauder MIT Diáklabor tevékenységéről

A Lauder Javne Iskola 34 éve nyitotta meg kapuit. A kétnapos ünnepségsorozat Pedagógiai Fórummal indult, ahol Horányi Gábor nyitógondolatai után szakmai vezetőnk, Paszternák András számolt be a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklabor eddigi tevékenységéről. A MULTIVÁTOR élménynapok, a LAMA nemzetközi kutatócsoport, a hazai együttműködések és az INNOlab – Diák Innovátorok Klubja szakkör mellett szó esett a hamarosan induló programokról, közép és hosszútávú fejlesztési tervekről is. (Fotó: Merav Lavbek) A pályázat kódja: 2022-3.1.1-DIÁKLABOR-2022-00001 Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány Megvalósítási helyszín:

Tovább a teljes cikkre »

LAMA: Recommendation Systems – A TikTok és az Insta algoritmus

2024. február 6-án folytatódott Botos Csaba (Torr Vision Group, Department of Engineering Science at University of Oxford) online műhelyfoglalkozás-sorozata a mesterséges intelligencia témakörében. A lauderes diákok, tanárok mellett ezúttal a Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnáziumból és a Szombathelyi Nagy Lajos Gimnáziumból is csatlakoztak hozzánk érdeklődők. A negyedik alkalom témája: Az interneten elképesztő mennyiségű tartalom kerül megosztásra minden másodpercben. Ki dönti el, hogy amikor frissítesz a TikTokon, akkor mi fog legelőre kerülni? Ezen az órán megnézzük a hasonlóságokat és különbségeket az olyan

Tovább a teljes cikkre »

MULTIVÁTOR #11: Kiborgok és robotok a képzeletjátszótéren

Február 1-jén a “Schola Europa Akadémia” Technikum, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola kilencedikesei érkeztek tanáraikkal, Somody Beátával és Schiller Andrással a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborba, hogy részt vegyenek a “Legyetek Ti is MULTIVÁTOROK!” tudományos élmyénnapon. Média designerek interaktív műhelyfoglalkozásaival indítottuk a programot: Csordás Eszter a marsi jövőbe repítette a fiatalokat a mesterséges intelligencia segítségével, Halák László a puha robotok tudományához hozta közelebb az érdeklődőket. Két csapatban alkották meg a jövő emberét, készítették el a saját soft robotjukat a

Tovább a teljes cikkre »

MULTIVÁTOR #10: Gépek vonzásában – kilencedikesek a Diáklaborban

Január 30-án tartottuk a 10. tudományos élménynapot a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborban. A Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium 9. c osztálya érkezett hozzánk Ludányi Szilvia és Somody Beáta tanárnők vezetésével. A diákokat szakmai vezetőnk, Paszternák András köszöntötte. Az első két programsávban a gépek vonzásába kerültek a fiatalok. Halák László média designer a puha robotok tudományát hozta közelebb a gimnazistákhoz. Az interaktív workshopon mindkét csapat tagjai elkészíthették és életre kelthették saját “soft” alkotásukat. A gőzgépek rejtelmeiről Molnár László

Tovább a teljes cikkre »

1 28 29 30 31 32 64