Elindult a Lauder INNOLab STEAM csoport közös gondolkodása

2021. október 7-én este hatkor kezdetét vette egy új utazás. A gimnázium diákjai, tanárai hétről-hétre együtt gondolkodnak az előttünk álló időszak technológiai kihívásainak mindennapi életünkre gyakorolt hatásairól. A csoport tagjai a művészetet és a tudományt segítségül hívva alkotnak, értelmezik pl. a mesterséges intelligencia, a robotika, az okoseszközök térhódítását. Az online és offline küldetések mellett hazai és külföldi szakértők mutatnak irányt a kezdeményezés résztvevőinek. Az alkotói közösség munkájáról rendszeresen beszámolunk majd a 4T blogon.

Tovább a teljes cikkre »

Kárpáti Sára: A Hold megérintése – Bay Zoltán szenzációs mérése

„…Gyermeki fantáziámat különösen a Hold izgatta. Késő estig játszottam az udvaron és megigézve néztem, miként húz el a Hold a templomtorony mögött…” Bay Zoltán a 20. század egyik kiemelkedő természettudósa és feltalálója volt. Munkásságának köszönhetően új tudományág születhetett meg, a radarcsillagászat. Kiskoromban engem is nagyon foglalkoztatott a Hold. Esti autózásoknál az ablakból figyeltem, hogyan „követ” minket a Hold, ahogy haladunk az autópályán. Nem tudtam betelni a látványával, egyszerre tűnt messzinek és közelinek is. Milyen messze van valójában a Földtől a

Tovább a teljes cikkre »

“A tudomány egy pillanata” – élményalapú STEAM-oktatás a Csodák Palotájában

Az idei tanévben is folytatódik a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája együttműködése, melynek keretében a tizenegyedik évfolyamosok játékosan, élményalapú foglalkozások keretében ismerkednek a természettudományokkal. Az első alkalommal, a szabadulószobák sikeres teljesítésével “szabadultak be” a diákok a tudományos élményközpontba. A földrajzi, fizikai, kémiai és biológiai ismereteiket felhasználva oldották meg a negyvenöt perces küldetéseket: megmentették Bellát az elgázolt beteget, befejezték a mérnök találmányát, meglelték a világ hét csodáját, újratervezték egy kisváros energiaellátását. A délután második felében a tudomány egy pillanatát

Tovább a teljes cikkre »

Varju Ádám – Gondolatok a science madrich képzésről

Hogy mit adtak nekem ezek az órák? Soha nem mozgatott meg a fizika. Mindig is picit olyan érzésem volt, hogy ez olyan mint a matek, csak fölöslegesen bonyolítva újdimenziós tényezőkkel. Tapadási együttható, nyomásfelület, közlekedőedények, stb. … Egyszerre volt kevés és sok számomra. Tizenegyedik elején úgy ültem be fizikára, hogy megint egy olyan óra, ahol írhatom a faktos házikat, hogy ne otthon kelljen majd. Kisebb meglepetés ért, amikor szembejött velem egy teljesen újragondolt órarendszer, folyamatos projekt- és tudásbővítő-feladatokkal, amely elengedte a

Tovább a teljes cikkre »

1 44 45 46 47 48 52