Programtervezés a STEAM jegyében

Programtervezéssel folytatódott a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája közös oktatási projektje. A tizenegyedik évfolyamosok a kisebbek számára terveztek, a tudományos élményközpontban zajló 3-4 órás aktivitásokat. A bevezető társasjátékozás után – az eddig szerzett helyszíni tapasztalatokat felhasználva – született meg a Galaktikus utazás, a Varázslótanonc és a Jégkorszak, az olvadás tavasza program. A részletek kidolgozása közben jutott idő a vizuális élmények gyűjtésére a 9D moziban. Az első osztályok hamarosan ki is próbálhatják a nagyobbak által összeállított tematikus napokat a

Tovább a teljes cikkre »

Szabadulj okosan! – az elsők között próbáltuk ki a bőröndszabadulót

Február 24-én, csütörtökön találkoztak a Diák Innovátorok Klubjának tagjai, hogy egy újabb innovatív fejlesztést ismerjenek meg. Ezúttal Wang Qi Viktor egyetemi hallgató volt a vendégünk, aki a Csodák Palotája munkatársaként szabadulószobát épített egy bőröndbe. A szakember mesélt a mechatronikai szakról, a bőröndös projekt indulásáról, kihívásairól, jelenlegi szakaszáról és a távlati tervekről. A klubtagok lelkesen vetették bele magukat a játékba, kipróbálták a fejtörőket, megküzdöttek a legnehezebb nehézségi fokozattal, a küldetés teljesítésére szánt időt is igyekeztek minimalizálni. A “szabadulás” közben, részleteiben is

Tovább a teljes cikkre »

Szenzorok, robotok, művészet – Halák László, média designer műhelyfoglalkozásai a Lauderben

A művészetek és a modern technológiák iránt nyitott gimnazisták vették birtokba az AVK termet azokon a hétfőkön, amelyeken a tudományos témanapon elkezdett közös alkotást folytatva Halák László média designer a szenzorok, robotok világába vezette be az érdeklődőket. A foglalkozásokat az iskola részéről Szarvas Ildikó és Szirtes Aliz koordinálta. A kreatív és innovatív feladatoknak köszönhetően percek alatt működésbe léptek az elektromos “kütyük” a fiatalok kezében. Az egyik alkalommal a színek érzékelésén volt a hangsúly, másodszor a vonalak mentén mozgó robotok kerültek

Tovább a teljes cikkre »

Bezár a tudomány! – szabadulószobák a természettudományok oktatásában

Az utóbbi két hétben a szabadulószobák kerültek a fókuszba a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája együttműködésében megvalósuló STEAM-programban. A tizenegyedikesek az escape roomok természettudományi oktatásban történő alkalmazásával foglalkoztak. A Világjáró, a Mérnök találmánya, a Vészhelyzet és a Megújuló város sikeres teljesítése után, saját szabadulószobákat terveztek a fiatalok felhasználva a korábbi tanulmányiak során szerzett ismereteket. Az Űrkantin, Az Oroszország vezére, az Időjárás, az Egyiptomi kivonulás és az Eltűnt tanárunk címet viselő miniprojektekben számos rejtély épült a történelem, a fizika,

Tovább a teljes cikkre »

PIACKUTATÁS – így “nyomoztunk” a Diák Innovátorok Klubjában

Január 27-én tartotta negyedik összejövetelét a Diák Innovátorok Klubja. A napi témára egy “nyomozós” játékkal hangolódtunk. A bűntények feltárása után a piackutatás alapjaival ismerkedtünk, majd a három csapat az ötleteihez kapcsolódó – egy piackutatás során megfogalmazható – kérdéseken törte a fejét. A Sára és Bence, Berci és Dénes projektjeit összegző prezentációkat is átbeszéltük a délután folyamán. A csütörtöki rendezvényünket felkereste Horányi Gábor főigazgató úr.

Tovább a teljes cikkre »

1 57 58 59 60 61 69