Transzhumanizmus – Kiterjesztett valóság projekt a vizuális művészetek órákon

A félév során a kilencedik osztályosok vizuális művészetek óráján a transzhumanizmus és a kiterjesztett valóság kérdései kerültek előtérbe. A tanulók csapatokban dolgoztak és különböző rövidebb vagy hosszabb projekteket vittek végig. A félév központi feladata az úgynevezett AR plakátok (Augmented Reality) létrehozása volt. Az AR plakátok olyan vizuálisan megjeleníthető anyagok, melyek virtuális terébe az Artivive telefonos applikáció segítségével lehet betekinteni. A telefon fényképező funkciójának használatával különböző média anyagok, és virtuális – vizuális funkciók kerülnek láthatóvá. A transzhumanizmus megismerése mellett a diákok

Tovább a teljes cikkre »

Pályaválasztásról, kutatásról… Berényi Szilvia vegyészmérnök volt a vendégünk

A STEAM-követ képzés második félévében a tudományok művelőivel beszélgetünk pályaválasztásról, kutatói mindennapokról, szakmai kihívásokról. Január 27-én dr. Berényi Szilvia vegyészmérnök volt a Nahár évfolyam vendége. A tizenegyedikes diákok megismerhették egyetemi, kutatóintézeti kutatási témáit, a nanotechnológia területén elért eredményeit. Terítékre került a pályaváltás kérdésköre is. Diákjaink írták: “Érdekes volt a beszélgetés, tetszett. Nekem is határozott elképzeléseim vannak a jövőmmel kapcsolatban és jó volt hallani, hogy érdemes ezekért küzdeni. Tudom, hogy mindig lesznek kérdőjelek, de ezekkel meg kell küzdeni!” Sz. “Nekem nagyon tetszett

Tovább a teljes cikkre »

Digitálisan folytatódott a STEAM-követ képzés

Bár a Csodák Palotája zárva tart és a középiskolákban digitális tanrend van érvényben, a Csopa és a Lauder iskola közös STEAM-követ képzése az elmúlt hetekben is folytatódott.  Az interaktív Zoom-órákon a tudományos ifivezetők kezében lévő módszerekről, a kérdésfeltevés fontosságáról, az online ismeretterjesztő programok kulisszatitkairól és az áltudományos tartalmak felismerésének technikáiról tanultunk. Külön órát szenteltünk Öveges József munkásságának, a Richter Gedeon labor kényszerű hiányát az odahaza elvégezhető kísérletekkel igyekeztük enyhíteni. (a bejegyzés eredetileg a Csopamedia blogon jelent meg)

Tovább a teljes cikkre »

4T Virtuális Zöld Workshop

Február 26-án kora este, a hanukai műhelyfoglalkozás folytatásaként meghirdetett 4T Virtuális Zöld Workshopra került sor. A közelgő tu bisváthoz kapcsolódó online program elején az ünnep eredetéről, hagyományairól szóltunk, majd egy fás kísérletet hajtottunk végre az elemi és középtagozatról csatlakozó 25 családdal, tanulóval. A művészeti részben gyümölcs-zöldség nyomdázás várta a kicsiket-nagyokat, aktívan bekapcsolódó szülőket. A színek, formák világának felfedezése mellett, szóba került az élelmiszerpazarlás kérdésköre is. Az ültetés hagyományait követve házi terráriumot készítettünk újrahasznosított anyagokból, ezt követően egy palack-szökőkút segítségével hívtuk fel a figyelmet az

Tovább a teljes cikkre »

Málik Panna: Tapasztalataim a kutatók napján

Az egész napnak nagy kedvvel indultam neki, hiszen gyakorlatilag Prokopovych Mia barátnőmmel való beszélgetésünkben pattant ki a fejemből, hogy kellene egy Könyvünnephez hasonló nap, ahol reál tudományágakban dolgozó emberekkel is beszélgethetnénk, hiszen nem mindenki humán érdeklődésű. Mia ezt tovább gondolta, majd előadta ötletünket a mentorcsoportunkban, amelyet mentorunk Juhász Mónika nagy örömmel fogadott, és ezek után megtett mindent, hogy egy ilyen nap mindenképpen létrejöjjön. Személy szerint én nagyon élvezem, amikor betekintést nyerhetek egy adott tudományba, szerencsésnek éreztem magam, hogy szakterületükön sikeres

Tovább a teljes cikkre »