Hiszed, ha látod? – az illúziók titkai

Az illúziók tudományához kapcsolódott a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája közös oktatási programjának elmúlt két hete. A tizenegyedikesek ezúttal agyunk és szemünk megtévesztésével foglalkoztak. A képes bevezetőjátékot követően egy feladatlap segítségével fedezték fel a tematikus egység rejtelmeit a Csopa emeleti szintjén. A helyes válaszok megtalálása után az egyes illúziók működésének hátteréről hallottak a fiatalok. A rendhagyó tanórák második felében hologramok készültek a Richter Gedeon laborban, majd a ismeretterjesztő foglalkozások tartásának módszertana került szóba, megvitatva a különböző pedagógusi modellekről

Tovább a teljes cikkre »

Olaj és trendelli – közös kísérletezéssel startolt a 4T online workshopok második évada

Az 5782. zsinagógai esztendő hanukájának negyedik estjén közös kísérletezésre és kézműveskedésre vártuk az elemi tagozatosokat, valamint az ötödikeseket. A családias hangulatban telt virtuális program – folytatva az előző tanévben hagyományteremtő szándékkal indított kezdeményezést – résztvevőit, a gyerekeket és szüleiket a STEAM csapat tagjai köszöntötték. A műhelyfoglalkozást ezúttal harmadikként Kárpáti Sára, tizedikes diákunk, a Lauder TehetségHáz programjának mentoráltja vezette Szirtes Alizzal és Paszternák Andrással közösen. A Google online hanukiájának meggyújtása után a kísérleteké volt a főszerep Sára és András irányításával. A

Tovább a teljes cikkre »

Így telt a Diák Innovátorok Klubjának nyitórendezvénye

November 30-án az AVK teremben gyűltek össze az INNOlab – Diák Innovátorok Klubjának tagjai, hogy elinduljanak egy új, innovatív úton. A kezdeményezés létrejöttéről és céljairól Unger Anita és Paszternák András szólt a hetedik, nyolcadik, NYIT, kilencedik és tizedik évfolyamosokhoz, akik osztályfőnökeik, mentoraik, szaktanáraik ajánlásai alapján kerültek a csapatba. A ráhangolódás után Jendruszák Bence, a SEON technologies LTD egyik alapítója hozta közelebb a startupok világát a fiatalokhoz. Mesélt a sikeres cégépítés és terjeszkedés szakmai, pénzügyi hátteréről, a szakemberek előtt álló kihívásokról, az innovatív

Tovább a teljes cikkre »

Rendhagyó fizikaórák az almáskertben

A Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája innovatív oktatási programjának keretében az elmúlt két hétben Newton munkásságával ismerkedtek meg a tizenegyedikesek. A képzés résztvevőit a Newton család egyik szolgálója repítette vissza az 1600-as évekbe. Az almáskert interaktív eszközeit egy küldetéses feladatlap segítségével fedezték fel a Pendulum, az Alma, az Almáspiték, az Ephlö, a Newton kobrái, a SÁÁÁÁRA (nagyon mély hangon) és a Gravity csapat tagjai. A mechanika, az optika, a csillagászat terén szerzett ismeretek birtokában egy-egy szobor is elkészült,

Tovább a teljes cikkre »

Öveges és Richter – kísérletek minden mennyiségben

Izgalmas, látványos kísérletekben gazdag hónapot tudhatnak maguk mögött a Lauder Javne Iskola és a Csodák Palotája közös szervezésében megvalósuló innovatív oktatási program résztvevői. A tizenegyedikesek az elmúlt négy hétben Öveges József munkásságával, a róla elnevezett színpadon látható kísérlet bemutatókkal és ezek szakmai hátterével ismerkedtek. Az intézménybe hetente visszatérő diákok megtekintették az Öveges emlékkiállítást, korabeli felvételek segítségével térképezték fel azt a kort, amelyben a professzor egy egész ország tanítómestere volt. A Richter Gedeon laborban maguk is fehér köpenybe, védőszemüvegbe öltöztek, hogy

Tovább a teljes cikkre »

1 60 61 62 63 64 69