Irány az űr! – Vizi Pál Gábor (Wigner Fizikai Kutatóközpont) volt a vendégünk

Február 3-án a tizenegyedik évfolyam diákjai Vizi Pál Gáborral találkoztak a virtuális térben. A Wigner Fizikai Kutatóközpont Űrtechnológiai csoportjának vezetője az űrkutatók mindennapjairól, a megvalósított és folyamatban lévő nemzetközi együttműködésekről, a tudományág aktuális kérdéseiről mesélt. A villamos- és a biztonságtechnikai mérnök megosztotta velünk saját pályaválasztásának történetét is. A hivatalos program után az érdeklődők még jó ideig beszélgettek a szakemberrel. Diákunk írta: “Ahogy az előző heti, a mai előadás is nagyon tetszett. Számomra érdekes az egész űrkutatás és az asztrofizika, ezért

Tovább a teljes cikkre »

Transzhumanizmus – Kiterjesztett valóság projekt a vizuális művészetek órákon

A félév során a kilencedik osztályosok vizuális művészetek óráján a transzhumanizmus és a kiterjesztett valóság kérdései kerültek előtérbe. A tanulók csapatokban dolgoztak és különböző rövidebb vagy hosszabb projekteket vittek végig. A félév központi feladata az úgynevezett AR plakátok (Augmented Reality) létrehozása volt. Az AR plakátok olyan vizuálisan megjeleníthető anyagok, melyek virtuális terébe az Artivive telefonos applikáció segítségével lehet betekinteni. A telefon fényképező funkciójának használatával különböző média anyagok, és virtuális – vizuális funkciók kerülnek láthatóvá. A transzhumanizmus megismerése mellett a diákok

Tovább a teljes cikkre »

Pályaválasztásról, kutatásról… Berényi Szilvia vegyészmérnök volt a vendégünk

A STEAM-követ képzés második félévében a tudományok művelőivel beszélgetünk pályaválasztásról, kutatói mindennapokról, szakmai kihívásokról. Január 27-én dr. Berényi Szilvia vegyészmérnök volt a Nahár évfolyam vendége. A tizenegyedikes diákok megismerhették egyetemi, kutatóintézeti kutatási témáit, a nanotechnológia területén elért eredményeit. Terítékre került a pályaváltás kérdésköre is. Diákjaink írták: “Érdekes volt a beszélgetés, tetszett. Nekem is határozott elképzeléseim vannak a jövőmmel kapcsolatban és jó volt hallani, hogy érdemes ezekért küzdeni. Tudom, hogy mindig lesznek kérdőjelek, de ezekkel meg kell küzdeni!” Sz. “Nekem nagyon tetszett

Tovább a teljes cikkre »

Digitálisan folytatódott a STEAM-követ képzés

Bár a Csodák Palotája zárva tart és a középiskolákban digitális tanrend van érvényben, a Csopa és a Lauder iskola közös STEAM-követ képzése az elmúlt hetekben is folytatódott.  Az interaktív Zoom-órákon a tudományos ifivezetők kezében lévő módszerekről, a kérdésfeltevés fontosságáról, az online ismeretterjesztő programok kulisszatitkairól és az áltudományos tartalmak felismerésének technikáiról tanultunk. Külön órát szenteltünk Öveges József munkásságának, a Richter Gedeon labor kényszerű hiányát az odahaza elvégezhető kísérletekkel igyekeztük enyhíteni. (a bejegyzés eredetileg a Csopamedia blogon jelent meg)

Tovább a teljes cikkre »

4T Virtuális Zöld Workshop

Február 26-án kora este, a hanukai műhelyfoglalkozás folytatásaként meghirdetett 4T Virtuális Zöld Workshopra került sor. A közelgő tu bisváthoz kapcsolódó online program elején az ünnep eredetéről, hagyományairól szóltunk, majd egy fás kísérletet hajtottunk végre az elemi és középtagozatról csatlakozó 25 családdal, tanulóval. A művészeti részben gyümölcs-zöldség nyomdázás várta a kicsiket-nagyokat, aktívan bekapcsolódó szülőket. A színek, formák világának felfedezése mellett, szóba került az élelmiszerpazarlás kérdésköre is. Az ültetés hagyományait követve házi terráriumot készítettünk újrahasznosított anyagokból, ezt követően egy palack-szökőkút segítségével hívtuk fel a figyelmet az

Tovább a teljes cikkre »