Összeállította: Laufer Péter
Ez az óraterv bemutatja, hogyan használható a podcast műfaja az angol nyelvi készségek gyakorlása során. A lecke során a diákok felfedezik a podcastok világát, megismerik a különböző podcast típusokat és azt, hogy mitől lesz jó egy podcast. Ezután csoportokban dolgoznak a saját podcastjuk tervezésén és létrehozásán, amelynek témáját részben ők választják. Szórakoztató és élvezetes módon gyakorolják a nyelvi készségeiket, fejleszti a kritikus gondolkodást, a kreativitást és az együttműködést. A tananyag végére a diákok értékes tapasztalatokat szereznek a nyilvános beszéd, a kutatás és a kommunikáció területén, valamint mélyebb megértést nyernek a podcastokról.
Az egyik elkészült munka itt meghallgatható.
A részletes óraterv itt olvasható.
Óravázlat
Időtartam: 2×45 perc
Cél: A diákok képesek lesznek podcastot készíteni a választott témájukról, miközben fejlesztik az angol nyelvi készségeiket.
Anyagok:
okostelefonok, vázlatlap
Az óra menete:
Ráhangolódás (5 perc)
Kezdjük a leckét azzal, hogy megkérdezzük a diákokat, hogy valaha hallgattak-e már podcastot, és ha igen, melyik típusokat kedvelik, és miért.
Beszéljünk a különböző podcast típusokról, és arról, mi tesz egy jó podcastot.
Ismertetjük a feladatot, elmondjuk a diákoknak, hogy saját podcastot készítenek a választott témájukról.
Szókincs és nyelvtani gyakorlat (8 perc)
Ismertessük és beszéljünk az új szókincsről vagy kifejezésekről, amelyek relevánsak lehetnek a diákok választott podcast témájához. Ezen az órán étkezéssel és dolgok összehasonlításával kapcsolódó szavakat gyűjtöttünk, illetve tanultunk a korábbi órákon.
Témafelvetés és tervezés (2 perc)
Beosztjuk a diákokat két-három fős csoportokba.
Adjuk meg a témát a diákoknak, jelen esetben: a világ konyhái.
A tervezéshez segítségnek kapnak egy táblázatot meghatározott szempontokkal, amit ki kell tölteniük a tervezés során.
Amikor elkészülnek a táblázatok, akkor lehet megkezdeni a felvételek készítését.
A podcast hossza kb. 5 perc legyen.
Felvétel és szerkesztés (20 perc)
Megkérjük a csoportokat, hogy rögzítsék podcastjukat, és szükség szerint szerkesszék azt.
Bátorítsuk a diákokat, hogy beszéljenek tisztán és magabiztosan, és használják a megfelelő szókincset és nyelvtant.
Visszajelzés és reflektálás (5 perc)
Kérjük meg a diákokat, hogy a kész munkákat töltsék fel egy online felületre (pl.: Google Classroom.
Javasoljuk, hogy írjanak megjegyzéseket és javaslatokat a podcastokról.
Végül beszéljünk a diákokkal a tapasztalataikról, és hogy milyen kihívásokkal szembesültek a podcastok készítése során.
Összegzés (5 perc)
Ismételjük át a leckében megtanultakat, beleértve a podcastok készítésének folyamatát és a megfelelő szókincset és nyelvtant.
Javasoljuk, hogy a diákok osszák meg egymással podcastjaikat, és bátorítsuk őket, hogy további podcastokat készítsenek a jövőben.
A tervezéshez használt táblázat: