December 11-én, csütörtökön három gyakorlatot szerveztünk a Nemzeti Tudósképző Akadémia (NTA) keretében. Reggel növényszövettani ismereteiket mélyítették el a tizenegyedikesek Kőrösi Gertrud tanárnő vezetésével. Diáklaborunk modern oktatástechnológiai eszközeit használva ismerkedtek a fiatalok a témával.

A délelőtt folyamán Pausch Piroska tanárnő a kilencedikeseket vezette be a mikroszkópozás és a mintaelőkészítés rejtelmeibe. Hagymahéjat, répametszetet és burgonya kaparékot vizsgáltak a középiskolások.

Délután az NTA budapesti Területi Képzési Központjainak együttműködése keretében fogadtuk az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium szervezésében érkező diákokat. Kőrösi Gertrud tanárnő gyakorlatának középpontjában ezúttal a szív és az ember keringési rendszere állt. Az őz szív tanulmányozása után az anatómiai ismereteket összegeztük felhasználva a trendi és a klasszikus szemléltetőeszközöket. A 3D-s z-Space terminálok, a LED-fal éppúgy szerephez jutottak, mint az emberi torzó vagy az 1890-es években nyomtatott biológiai kiadvány.
A programok lebonyolításában Diáklaborunk szakmai vezetője, Paszternák András működött közre.
Diáklaborunkat és a KETER kupolát a Selye János Diáklaborhálózat kiépítése pályázat nyertes projektjének köszönhetően alakítottuk ki:
A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01
Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány
Megvalósítási helyszín: Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola
Támogató: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, az NKFI Alapból megvalósuló projekt, Nemzeti Innovációs Ügynökség Nonprofit Zrt.
