LAMA: Öntanító módszerek a mesterséges intelligencia eszköztárában

LAMA: Öntanító módszerek a mesterséges intelligencia eszköztárában

November 21-én folytatódott a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklabor első online műhelyfoglalkozás-sorozata a למה/LAMA – LAuder Multiverse Academy nemzetközi kutatócsoport keretében.

Iskolánk diákjai és tanárai mellett a hódmezővásárhelyi Németh László Gimnázium, Általános Iskolából, a kecskeméti Piarista Iskolából és az orgoványi Dr. Tóth Zoltán Általános Iskolából is csatlakoztak érdeklődők.

Az est házigazdáját, Botos Csabát (Torr Vision Group, Department of Engineering Science at University of OxfordPaszternák András, a diáklabor szakmai vezetője köszöntötte.

A témánk ezúttal a Self-Supervised Learning volt. Azt boncolgattuk, mi van akkor, amikor van adatunk, de nincs, aki megtanítsa a modelleknek, hogy mi-micsoda? Betekintést nyertünk a különböző öntanító módszerekbe, ezek előnyeibe és hátrányaiba. Az előadást élénk diskurzus követte.

A második foglalkozás itt nézhető vissza:

A gyakorlati példák linkjei:

Példa 1.

Példa 2.

Példa 3.

Példa 4.

A sorozat első része ebben a bejegyzésben tekinthető meg.

Legközelebbi alkalom:

Large Language Models – 2023. december 19., kedd 18:00

Az olyan nyelvi modellek (Language Model), mint amelyre a ChatGPT is épül, rengeteg rejtélyes tulajdonsággal bírnak. Ezen az órán megnézzük, milyen módszerekkel lehet feltárni és megérteni a nyelvi modellek “lelkivilágát”.

Regisztráció ezen a linken.

A pályázat kódja: 2022-3.1.1-DIÁKLABOR-2022-00001

Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány

Megvalósítási helyszín: Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola

Támogató: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, az NKFI Alapból megvalósuló projekt, Nemzeti Innovációs Ügynökség Nonprofit Zrt.