Tudós csajok

A Tudós Csajok tehetséggondozó programba november végén nyertem felvételt. A projektet a DUE (Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete) találta ki és valósította meg. A kezdeményezés célja, hogy a természettudományok iránt érdeklődő diákok tágíthassák tudásukat, inspirálódhassanak és elismert magyar kutatónőkkel, az ő tevékenységeikkel és kutatási területeikkel ismerkedhessenek meg. Mióta tag lettem, sok programban vettem részt, számos helyre látogathattam el, sok új ismeretet szereztem, köztük kortársakét és tudósokét. A programot a TehetségHázas mentorom, dr. Paszternák András ajánlotta. Azzal a céllal jelentkeztem,

Tovább a teljes cikkre »

Innovatív tesztelők

Az INNOlab – Diák Innovátorok Klubjának április 20-i foglalkozásán a zSpace 3D-és oktatógépekre érkezett új alkalmazásokat tesztelte lelkes csapatunk. Egy kérdőív mentén keresték a fiatalok a legizgalmasabb és a legtöbb kihívást rejtő LETAR applikációkat. A biológia, fizika, kémia, földrajz és matematika ismeretanyagának elsajátítását segítő miniprogramok nagy sikert arattak a tesztelők körében. Zárásként a személyes benyomásokat, a fejlesztőknek szóló javaslatokat gyűjtöttük össze.

Tovább a teljes cikkre »

Fagyos CsopOlimpia

A tizenegyedik évfolyamosok az elmúlt hetekben folytatták a Csodák Palotája felfedezését. A Természet műhelye, a Mágneses mező, a Tudósok csarnoka és az Űrállomás tematikus egységeket a CsopOlimpia küldetés keretében térképezték fel. Az interaktív eszközök kipróbálásával, a tudományos vonatkozások megismerésével a fiatalok elmélyítették az iskolapadban korábban szerzett tudásukat. A rendhagyó oktatási program második részében Kiss Csaba szenior előadó vezette be a diákokat a hideganyagok világába. A szárazjéggel, cseppfolyós nitrogénnel végrehajtott kísérletek nagy sikert arattak a gimnazisták körében.

Tovább a teljes cikkre »

Illúziók titkai

Az elmúlt két hétben az illúziók titkaival ismerkedtek a tizenegyedikesek a Csodák Palotájában. A Nap teremben tartott képes-filmes bevezető után az Illúzió tematikus egységet vették birtokba, a játékos asszociációs ráhangolót követően közösen fedezték fel az interaktív eszközöket és a mögöttük rejlő tudományt. Zárásként a Természet műhelye tükrös attrakcióit keresték fel. (fotó: Stahl-Bohus Hanna)

Tovább a teljes cikkre »

1 48 49 50 51 52 69