Multivátor #52: MI-kihívások, görbült terek, gravitáció – tudományos élménynapon az Európa 2000 Gimnázium tizedikesei

Január 28-án a budapesti Európa 2000 Gimnázium diákjai érkeztek a Lauder MIT Diáklaborba, hogy részt vegyenek a “Legyetek Ti is MULTIVÁTOROK!” tudományos élménynapon. A csapatot Bakai Eszter, Fejér Orsolya és Merényi Márta tanárnők kísérték. Az első két programsávban Hordós Boldizsár művésztanár a Görbült terek tudományát hozta közelebb a fiatalokhoz. Az elméleti bevezetőt követően a főszerep az alkotásé volt. A középiskolások hat- és hétszögek segítségével hozták létre saját görbült tereiket. Palotai András informatikai szakember a mesterséges intelligencia előretörésével, előnyeivel és kihívásaival

Tovább a teljes cikkre »

Bett 2025 – Milyen lesz a jövő iskolája? – Londonból jelentjük…

Munkatársunk Székely Olivér médiatervező az elmúlt napokat Londonban, a világ egyik legnagyobb oktatástechnológiai szakkiállításán, a Bett 2025-ön (több mint 580 kiállító és 35.000 látogató 129+ országból) töltötte a Magyarországi Diáklaborok Egyesületének (MDE) szervezésében, a Selye János Diáklaborhálózat kiépítése projekt jóvoltából. A Lauder MIT Diáklabor mellett, a Hatvani Bajza József Gimnázium, a pécsi Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma, a miskolci Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon, a Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium és a Kecskeméti Piarista Iskola diáklaborjainak munkatársai vettek

Tovább a teljes cikkre »

Multivátor #51: Az űrtől a görbült terekig – tudományos élménynapon a solymári Budapest School csapata

Január 21-én a solymári Budapest School hetedikesei érkeztek a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborba Illencz Orsolya tanárnővel, hogy részt vegyenek a “Legyetek Ti is MULTIVÁTOROK!” tudományos élménynapon. A programot űrutazással kezdte a csapat, Biljarszki Dániel munkatársunk irányításával, VR-szemüvegek segítségével a Nemzetközi Űrállomáson teljesítettek küldetéseket a diákok. Jutott idő a távirányítható és rajzoló robotkarok kipróbálására is. Hordós Boldizsár művésztanár Görbült terek című foglalkozása első alkalommal színesítette a MIT kínálatát. Az elméleti bevezetőt követően az alkotásé volt a főszerep, a “görbült

Tovább a teljes cikkre »

miniMIT #17: Spricc flaska, avagy kísérletek az oviban

Január 21-én a Manó csoport egyik fele vett részt a miniMIT műhelyfoglalkozáson. Ezúttal a kémiai és fizikai kísérletek kerültek a középpontba, Kémcső Jenő a háztartásban előforduló anyagok “rejtett tulajdonságait” felhasználva kápráztatta el a kicsiket. Az interaktív workshopon számos feladatot az ovisok hajtottak végre. A víz, az ecet, az olaj, az ételfesték, a szódabikarbóna is szerepet kapott a napindító találkozón. A program szakmai partnerünkkel, a Csopa STEAM Alkotópedagógiai Műhellyel együttműködésben került megvalósításra. A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01 Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány Megvalósítási helyszín:

Tovább a teljes cikkre »

Multivátor #50: Mesterséges intelligencia és robotkarok a Budapest School – Gellért tudományos élménynapján

Január 16-án a Budapest School – Gellért diákjai érkeztek a Lauder MIT Diáklaborba Jánosi Zsuzsa és Tóth-Kirzsa Fruzsina tanárnők kíséretében. A “Legyetek Ti is MULTIVÁTOROK!” tudományos élménynap első két sávjában Juhász Mónika tanárnő a robotkarok tudományát hozta közelebb a résztvevőkhöz. Az elméleti bevezetőt követően a programozható, távirányítható és rajzoló robotkarokat próbálták ki a gyerekek. A másik teremben Palotai András informatikai szakemberrel találkoztak az általános iskolások. A gondolatébresztő workshopon a mesterséges intelligencia mindennapi életünkre gyakorolt hatásaival foglalkoztak az érdeklődők az informatikai

Tovább a teljes cikkre »