Multivátor #82: Visszatértek a Ráckevei Ady Endre Gimnázium kilencedikesei

Október 16-án a Ráckevei Ady Endre Gimnázium 9. a osztálya érkezett a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborba Kátai Erzsébet és Tóth Szilvia tanárnők vezetésével. A csoport nyolcadikosként már járt nálunk “Legyetek Ti is MULTIVÁTOROK!” tudományos élménynapon. Az első két programsávban a robotkarok tudományával és alkalmazási területeivel ismerkedtek a diákok Juhász Mónika digitális kultúra tanár vezetésével. Az elméleti bevezetőt követően a programozható, a távirányítható és rajzoló robotkarokat próbálták ki a fiatalok. A szomszéd teremben Molnár László fizikatanár új foglalkozásának első

Tovább a teljes cikkre »

Nemzeti Tudósképző Akadémia: A cserebogaraktól az idegrendszeren át a születés csodájáig

Csütörtökön, október 9-én ismét a biológiáé volt a főszerep a Lauder Multiverzum Innovációs Tér (MIT) Diáklaborban. Dr. Kőrösi Gertrud tanárnő délelőtt a tizenegyedikeseket és a tizenkettedikeseket kalauzolta az idegrendszer világában, délután a 9-10. évfolyamosaink és a Nemzeti Tudósképző Akadémia – Budapest V. Területi Képzési Központjához tartozó iskolák (Prohászka Ottokár Katolikus Gimnázium, Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium, Szent Margit Gimnázium, Kürt Alternatív Gimnázium) diákjai a fogantatás, a terhesség és a szülés rejtelmeivel ismerkedtek. Mindhárom gyakorlatban közös volt az élményalapú megközelítés, a

Tovább a teljes cikkre »

Nemzeti Tudósképző Akadémia: Egymástól tanultunk Szombathelyen

Szeptember 26-28. között zajlott a Nemzeti Tudósképző Akadémia éves vezető tanári továbbképzése az ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium diáklaborjában, Szombathelyen. Iskolánk a 2025/26-os tanévben csatlakozott a hálózathoz, így először vettünk részt a rendezvényen. A Laudert Diáklaborunk szakmai vezetője, dr. Paszternák András képviselte. A tehetséggondozó szervezet eddigi eredményeit értékelték, laborgyakorlatokon és közösségi programokon vettek részt az ország és a határontúl különböző oktatási intézményéből érkezett laborvezetők. A modern eszközök és az emelt szintű boncolás gyakorlatának megismerése mellett Kőszeg dombvidékének

Tovább a teljes cikkre »

INNOlab: Robotok, víz, hagyomány

Szeptember 30-án folytatódott az INNOlab – Diák Innovátorok Klubja. A MÁJIM 5785/86 מים projekt keretében a vízhez és hagyományainkhoz kapcsolódó Lego robotokat terveztünk a szakkörön, kötődve őszi ünnepeinkhez. Megismerkedtünk az ismert dán építőkocka innovatív történetével. A másfél óra most is kevésnek bizonyult, szívesen folytattuk volna még az építést. A Lauder Javne Iskola Multiverzum Innovációs Tér közösségi projektje (P-051-II.2/2025) a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt., a Miniszterelnökség és a MAZSÖK támogatásával valósult meg. Diáklaborunkat a Selye János Diáklaborhálózat kiépítése pályázat nyertes projektjének

Tovább a teljes cikkre »

miniMIT #39 Angolul a tudományokról

Szeptember 30-án a Lauder Javne Óvoda angol csoportja, a Cheeky Monkeys járt a Diáklaborban, hogy az elektromossággal ismerkedjen. A foglalkozás elején számba vettük, hol mindenhol használjuk az elektromos áramot a hétköznapokban, majd a dörzselektromosság jelenségeit tanulmányoztuk. Áramot termeltünk, a szél- és napenergia témakörében kísérleteztünk. Napelemeinket az iskolaudvaron teszteltük. Zárásként egy-egy matricát kaptak a kis kutatók. Köszönjük a közös tanulást! Diáklaborunkat a Selye János Diáklaborhálózat kiépítése pályázat nyertes projektjének köszönhetően alakítottuk ki: A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01 Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány

Tovább a teljes cikkre »

1 4 5 6 7 8 100