Multivátor #41: Görögök, kalózok, csillagászok – a Kecskeméti Piarista Iskola tizenegyedikeseinek nyeremény élménynapja

A LIMIT 2024 innovációs maratonon, a Kecskeméti Piarista Iskolából résztvevő BTG csapat egyik nyereménye az volt, hogy osztálytársaikkal együtt részt vehetnek egy tudományos élménynapon a Lauder MIT Diáklaborban. Bacsa Benjámin csapattag aktív szervezőmunkájának köszönhetően november 12-én láttuk vendégül a kecsekeméti diákokat. A tizenegyedikeseket Gere Lajosné Zsuzsanna és Vargáné Csűri Bernadett tanárnők kísérték el a “Legyetek Ti is MULTIVÁTOROK!” című programra. A megjelenteket szakmai vezetőn, Paszternák András köszöntötte. Az első két programsávban Molnár László fizikatanár gőzgépes és Székely Olivér médiatervező filmes

Tovább a teljes cikkre »

Természettudomány 11. – Hihetünk-e a csillagászati híreknek? – Ordasi “Chillagász” András gondolatébresztő előadása

November 12-én, kedden ismét a Diáklaborba látogatott a Bálágán évfolyam az integrált Természettudomány tantárgy keretében. A Lauder MIT Diáklabor munkatársa, Ordasi “Chillagász” András csillagász annak járt utána, a diákok aktív közreműködésével, hogy mennyire hihetünk a sajtóban megjelent csillagászati, űrkutatási híreknek. Esettanulmányokon keresztül elemezte a híradások valóságtartalmát. Zárásként hasznos linkekre és applikációkra hívta fel az érdeklődők figyelmét. Köszönjük a számos, izgalmas kérdést a gimnazistáknak! A pályázat kódja: XIA-DIÁKLABOR-23-01 Kedvezményezett: Világi Zsidó Iskola Alapítvány Megvalósítási helyszín: Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános

Tovább a teljes cikkre »

miniMIT #10: Sóoroszlán a szélerőművek tövében

November 12-én, kedden reggel a Manó csoport másik fele érkezett a Lauder MIT Diáklaborba, hogy részt vegyen a művészeteket a tudományokkal összekapcsoló műhelyfoglalkozásunkon. Miután megismerkedtünk a Holt-tenger sókristályaival és elkészítettük a sóoldatokat, a gyerekek kedvenc állatai elevenedtek meg a fekete kartonokon. A ventilátoros szárítás során tanulmányoztuk a szélerőmű modelleket, majd a napenergiáról is beszélgettünk az ovisokkal. Zárásként fűszerekkel színeztük meg a sós tálakat, így piros és sárga képek is készültek. Egy-egy vidám, állatos matricával köszöntük meg a közös tanulást az ovisoknak. A pályázat kódja:

Tovább a teljes cikkre »

Civil Rádió: Mitől „élményközpontú” iskola a Lauder?

November 9-én került adásba a “Hatvanon túl…” magazinban Kéri Juli riportja Horányi Gábor főigazgatóval és Halász János gazdasági és informatikai vezetővel a Lauder Javne Iskola élményközpontú oktatási programjáról. A beszélgetés során Diáklaborunkról, a Keter csillagvizsgálóról és a Lauder Innovációs Maratonról is hallhattak a rádióhallgatók. Az adás ezen a linken hallgatható vissza.

Tovább a teljes cikkre »

INNOlab: Filmtörténet és animációkészítés – nálunk járt a Nemzeti Filmintézet – FILMARCHÍVUM oktatási csapata

November 7-én, csütörtökön délután kedves budakeszi úti szomszédokat köszönthettünk a Lauder MIT Diáklaborban. A Nemzeti Filmintézet – FILMARCHÍVUM oktatási csapata tartott műhelyfoglalkozást az INNOlab – Diák Innovátorok Klubjában. A szakkör résztvevői, a Diáklabor munkatársai a mozgófilm kialakulásáról, a filmek történetéről és fontosságáról hallhattak Erdős Emese oktatási projektmenedzsertől. Az elméleti bevezetőt követően korabeli “filmes” eszközöket próbálhattunk ki, majd az alkotásé volt a főszerep. Filmszalgra, lapozófüzetbe és zoetrópba készültek a kis grafikák, melyeket egy közel száz éves vetítőgépbe fűzfe, lapozva vagy a

Tovább a teljes cikkre »

1 3 4 5 6 7 66